"Ama anne! O'nun sizden baska hic kimsesi yoktu!"

klassen

Gelbe Karte
Vietnam savasin en yogun oldugu gunlerde genc asker ailesini arar. Telefonda oglunun sesini duyan anne cok sevinir. Genc delikanli annesine, artik savasta ki gorevini tamamladigini ve en kisa surede eve donecegini soyleyince anne ve babasi cok sevinir.

Telefonu kapatmadan once genc, annesine "Ama anne benim bir arkadasim var. O'da benimle gelecek" deyince annesi, "Tabi ki gelsin oglum! Senin arkadaslarinda benim evladim sayilir" der.



Cocuk tekrar, "Ama anne o arkadasim bundan sonra hep bizimle kalacak" deyince annesi bir an duraklar ve, "Canim oglum, biz seni cok ozledik. Hele bir gelin buraya. Arkadasinda gelsin. Her seyi konusuruz ve hallederiz" der.



Cocuk bu sefer "Ama anne o arkadasim savasta iki kolunu ve iki bacagini kaybetti. Ben arkadasima soz verdim. Bundan sonra hep bizde kalacak ve omur boyu O'na bize bakacagiz" deyince annesi, "Olmaz oglum! Sen hic iki kolu ve iki bacagi olmayan bir insana omur boyu bakmanin ne demek oldugunu dusundun mu?" diye sorar ve devam eder.

"Dusunsene oglum! iki kolu ve iki bacagi olmayan birine bakmak zorunda kaldigimiz zaman tum hayatimiz mahvolacak. Hicbir yere ve hic kimseye gidemeyecegiz. Arkadasina yemeklerini bile biz yedirmek zorunda kalacagiz. Altina pisleyecek biz temizlemek zorunda kalacagiz. Hastalik masraflarini da biz karsilamak zorunda kaliriz. Boyle bir yukun altina ne ben girebilirim ne de baban bunu kabul eder. Arkadasina cok deger vermeni anliyorum. Ancak iki kolu ve iki bacagi olmayan bir insanin bakimini ustlenmemizi bekleme bizden."



Annesinin verdigi cevabi sessizce dinleyen genc asker "Ama anne! O'nun sizden baska hic kimsesi yoktu!" diyerek telefonu kapatir.

Oglunun nicin bu kadar israr ettigini ve telefonu neden kapattigini anlamayan anne evladinin eve gelmesini bekler.

iki gun sonra bolge hastanesinden eve telefon gelir. "Basiniz sagolsun! Oglunuz intihar etmis. Hastaneye gelip cenazenizi alin" denir aileye. Anne buyuk bir uzuntuyle hastaneye gider. Oglunu son kez gormek istedigini soyler. Hastanedeki askeri yetkili kadini morga goturur. Anne tabutta yatan ogluna bakinca gozlerine inanamaz. Oglunun sadece bedeni vardir. iki kolu ve iki bacagini savasta kaybettigini orada bulunan komutan soyleyince, annenin kulaklarinda oglundan duydugu son sozler cinlamaya baslar;



"Ama anne! O'nun sizden baska hic kimsesi yoktu!"


Anne oglunun tabutunun ustune bayilir….
 
S

sarhoşbalık

Guest
AW: "Ama anne! O'nun sizden baska hic kimsesi yoktu!"

iki kolu ve iki bacagi olmayan bir insan nasil intihar etmis olabilir?

a) nefesini tutarak?
b) kendisini yataktan atarak?
c) dilini bogazina sokarak?
d) ?
e) ?

anafikir olarak düsündüren bir hikaye ama ben bile bu kadar sacmalamiyorum :-D
 
S

selvi boylum

Guest
AW: "Ama anne! O'nun sizden baska hic kimsesi yoktu!"

Vietnam savasin en yogun oldugu gunlerde genc asker ailesini arar. Telefonda oglunun sesini duyan anne cok sevinir. Genc delikanli annesine, artik savasta ki gorevini tamamladigini ve en kisa surede eve donecegini soyleyince anne ve babasi cok sevinir.

Telefonu kapatmadan once genc, annesine "Ama anne benim bir arkadasim var. O'da benimle gelecek" deyince annesi, "Tabi ki gelsin oglum! Senin arkadaslarinda benim evladim sayilir" der.



Cocuk tekrar, "Ama anne o arkadasim bundan sonra hep bizimle kalacak" deyince annesi bir an duraklar ve, "Canim oglum, biz seni cok ozledik. Hele bir gelin buraya. Arkadasinda gelsin. Her seyi konusuruz ve hallederiz" der.



Cocuk bu sefer "Ama anne o arkadasim savasta iki kolunu ve iki bacagini kaybetti. Ben arkadasima soz verdim. Bundan sonra hep bizde kalacak ve omur boyu O'na bize bakacagiz" deyince annesi, "Olmaz oglum! Sen hic iki kolu ve iki bacagi olmayan bir insana omur boyu bakmanin ne demek oldugunu dusundun mu?" diye sorar ve devam eder.

"Dusunsene oglum! iki kolu ve iki bacagi olmayan birine bakmak zorunda kaldigimiz zaman tum hayatimiz mahvolacak. Hicbir yere ve hic kimseye gidemeyecegiz. Arkadasina yemeklerini bile biz yedirmek zorunda kalacagiz. Altina pisleyecek biz temizlemek zorunda kalacagiz. Hastalik masraflarini da biz karsilamak zorunda kaliriz. Boyle bir yukun altina ne ben girebilirim ne de baban bunu kabul eder. Arkadasina cok deger vermeni anliyorum. Ancak iki kolu ve iki bacagi olmayan bir insanin bakimini ustlenmemizi bekleme bizden."



Annesinin verdigi cevabi sessizce dinleyen genc asker "Ama anne! O'nun sizden baska hic kimsesi yoktu!" diyerek telefonu kapatir.

Oglunun nicin bu kadar israr ettigini ve telefonu neden kapattigini anlamayan anne evladinin eve gelmesini bekler.

iki gun sonra bolge hastanesinden eve telefon gelir. "Basiniz sagolsun! Oglunuz intihar etmis. Hastaneye gelip cenazenizi alin" denir aileye. Anne buyuk bir uzuntuyle hastaneye gider. Oglunu son kez gormek istedigini soyler. Hastanedeki askeri yetkili kadini morga goturur. Anne tabutta yatan ogluna bakinca gozlerine inanamaz. Oglunun sadece bedeni vardir. iki kolu ve iki bacagini savasta kaybettigini orada bulunan komutan soyleyince, annenin kulaklarinda oglundan duydugu son sozler cinlamaya baslar;



"Ama anne! O'nun sizden baska hic kimsesi yoktu!"


Anne oglunun tabutunun ustune bayilir….
cok güzel, mesaj dolu bir hikaye, anlayan anlamistir.
hikayeyi okurken bir anne olarak tüylerim diken diken oldu. sagol klassen.:-(
 

univers

Well-Known Member
AW: "Ama anne! O'nun sizden baska hic kimsesi yoktu!"

An den Tagen, als der Vietnamkrieg am schlimmsten wütete, ruft ein junger Soldat seine Familie an.Die Mutter freut sich, als sie am Telefon die Stimme ihres Sohnes vernimmt. Die Mutter und der Vater freuen sich sehr, weil ihr Sohn ihnen erzählt, dass sein Dienst beim Militär absolviert sei und er in Kürze heimkehren würde.
Als der Junge vor das auflegen des Telefons, seiner Mutter: "Aber Mama, ich habe einen Freund, der auch mit mir kommen wird."
sagt, antwortet die Mutter daraufhin: "Natürlich kann er mitkommen, mein Sohn! Auch deine Freunde zählen zu meinen Kindern"
Als der Junge erneut: "Aber Mama, dieser Freund wird von nun an immer bei uns bleiben." sagt, hält die Mutter einen Augenblick inne und sagt: "Mein lieber Sohn, wir haben dich sehr vermisst. Kommt erst mal hierhin. Dein Freund soll mitkommen. Wir werden alles bereden und es arrangieren.

Als der Junge diesmal: "Aber Mama, dieser Freund hat im Krieg seine beiden Arme und beiden Beine gelassen. Ich habe meinem Freund versprochen.Ab jetzt wird er für immer bei uns bleiben und wir werden ihn lebenslang pflegen." sagt, fragt die Mutter; " Das geht nicht, mein Sohn! Haßt du überhaupt darüber nachgedacht, was es heißt, einen Menschen ohne Arme und Beine lebenslang zu pflegen?" und erwähnt weiter;
"Überleg mal mein Sohn! Wenn wir einen Menschen
pflegen müßten, dem beide Arme und beide Beine fehlen, wäre unser ganzer Traum aus geträumt. Wir könnten nirgends wohin und zu keinem. Wir müßten deinen Freund gar füttern. Er wird sich beschmutzen, wir müßten es säubern. Auch seine Krankheitskosten müßten wir übernehmen. eine solche Last kann weder ich schultern noch wird dein Vater es akzeptieren. Ich versteh schon, dass du deinen Freund sehr hoch schätzen tust. Erwarte aber von uns nicht, einen Menschen, dem beide Arme und Beine fehlen, die Pflege auf uns zu nehmen."

Der Junge, der still der Antwort seiner Mutter zuhörte, legte das Telefon mit den Worten; "Aber Mama! Er hatte niemanden außer euch " auf.

Die Mutter, die nicht verstand, wieso ihr Sohn derart beharrlich war und das Telefon auflegte, wartete darauf, dass ihr Kind Heim kehrte.
Nach zwei Tagen geht eine Telefonat bei der Familie ein. Es wir der Familie mitgeteilt; "Herzlichen Beileid. Ihr Sohn hat Selbstmord begangen. Kommen sie ins Krankenhaus, um den Leichnam abzuholen." In tiefer Trauer begibt sich die Mutter zum Krankenhaus. Sie sagt, dass sie ein letztes Mal ihren Sohn sehen will. Der militärische Beauftragte führt die Mutter zum Leichenhaus. Die Mutter traut ihren Augen nicht, als sie ihren im Sarg liegenden Sohn erblickt. Von ihrem Sohn ist nur der Rumpf vorhanden. Als der dort anwesende Kommandeur erzählt, dass ihr Sohn seine beiden Arme und beiden Beine im Krieg verlor, erklingen im Ohr der Mutter die letzten Worte ihres Sohnes;



"Er hatte niemanden außer euch"

Die Mutter wird über dem Sarg ihres Sohnes ohnmächtig...
 
Top