Was lest ihr ??

aleynanaz1

Well-Known Member
Ne anlatıyor?
Osmanlı tarihine “Rumeli Fatihi” olarak yer bulan bir kahramandır Süleyman Paşa. Onun açtığı kapıdan giden Osmanlılar; Rumeli’nin, Balkanların, Avrupa’nın tarihini kökten değiştirir. Ülkemizde onun hakkında yayınlanmış olan ilk roman çalışması olan Şehit Şehzade, bir kahramanın nasıl yetiştiği, hangi ufuklara sahip olduğu ve öldüğünde mezarının neden Bolayır’da olmasını istediğinin cevabını veriyor.

Niçin okunur?
Orhan Gazi’nin kendinden sonra gelecek padişah olarak yetiştirdiği şehzadesi, vefat ettiğinde üzüntüden kahrolur. Devlet işlerini Şehzade Murad’a bırakır, inzivaya çekilir. Bir şehzadenin yetiştirilmesinden vefatına, ideallerine, hayallerine yapılan keyifli bir yolculuk Şehit Şehzade’de. Kendisine kahraman arayan nesillerin çok uzaklara gitmemesi için.
Tam benim tarzım.Tşk.ler:)

Skeptiker

Well-Known Member

aleynanaz1

Well-Known Member
Ich ''lebe'' mit dem Buch. Stelle mir die Orte vor,in denen sich die Story abspielt,oder versuche nachzufühlen,wie es bei mir waere,wenn es um mich ginge,lege oft das Buch zur Seite und denke nach,dann lese ich weiter.
So zu lesen finde ich schön,viel besser als schnell duchlesen.
Man beschreibt es auf türkisch''sindire,sindire''.So macht es mir Spass.

aleynanaz1

Well-Known Member
395274b.jpg

B

Bali Bey

Guest
sitem-ahmed-gunbay-yildiz_1460.jpg

Bu güne kadar yüzbinlerce okura ulaşan bu roman, bir çok genç kızın içine düştüğü açmazı göz önüne sermektedir. Bu öyle bir açmaz ki, etrafında cazibe ve özentilerden oluşan tuzaklarla dolu... Açmazdaki genç kızlar ise bizim insanlarımız... Usta yazar Ahmet Günbay Yıldız, bu eseri ile insanımızın içinde bulunduğu şartları sebeb-sonuç ilişkileri içinde çok boyutlu işlerken, çözümü de gösteriyor.

B

Bali Bey

Guest
Cennete Giden Günahkar - Halit Ertuğrul

Yürekleri paramparça eden böyle bir "hayat savaşına" dayanmak mümkün değildi. Gencecik bedenlerin lime lime doğranışına... Kan revan... Taptaze umutların... Nasıl dayanılabilirdi? Bu öyle bir savaştı ki; Hasret ateşinde sevdaların tutuştuğu... Gönül ocağında özlemlerin korlaştığı... Kavuşma hayallerinin eriyip, buharlaştığı... Bir kıyametti. Okurlarımdan birisinin anlattığı bu hayat hikâyesi, beni çok etkilemişti. Derhal hikâyenin canlı şahitlerini bulup, bu hatıraları bir kitap haline getirmeyi düşündüm. Emindim ki, böyle bir eser, toplumun yediden yetmişe tüm karamsar fertlerine bir umut, bir ışık olacaktı. İnsanın kanını donduran bu gerçek hayat hikâyesinin esrarlı yolculuğuna var mısınız? Cennete Giden Günahkâr, karamsar dünyalara bir cennet ümidi ekmek için sizleri bekliyor.

B

Bali Bey

Guest
Zuletzt von einem Moderator bearbeitet:

Majnomon

Well-Known Member
"Die vierzig Geheimnisse der Liebe" von Elif Shafak - tolles Buch, gefällt mir sehr, auch wenn's vielleicht etwas seicht daherkommt...

https://keinundaber.ch/de/literary-work/die-vierzig-geheimnisse-der-liebe/

"Ella ist vierzig Jahre alt, hat einen Ehemann, drei Kinder im Teenageralter und ein schönes Zuhause in einer amerikanischen Kleinstadt. Eigentlich sollte sie glücklich sein, in ihrem Herzen breitet sich aber eine Leere aus, die früher von Liebe gefüllt war. Als Gutachterin für eine Literaturagentur taucht sie tief in einen Roman über den Sufi-Dichter und Mystiker Rumi und die vierzig ewigen, geheimnisvollen Regeln der Liebe ein. Trotz der Ansiedlung im 13. Jahrhundert scheint ihr der Roman immer mehr eine Spiegelung ihrer eigenen Geschichte zu sein. Zusehends distanziert von ihrem Ehemann, beginnt Ella, ihr bisheriges Leben zu hinterfragen. Sie besucht den Verfasser des Buches, Aziz Zahara, mit dem sie sich schriftlich schon rege und sehr persönlich ausgetauscht hat - und erfährt eine derart grundlegende persönliche Veränderung, wie sie es sich nie hätte ausmalen können."

alterali

Well-Known Member
"................. - und erfährt eine derart grundlegende persönliche Veränderung, wie sie es sich nie hätte ausmalen können."

Ist das nicht ungesund?

Dieses ganze sch........

Man sollte als Persönlichkeit in eine Ehe gehen, jederzeit fähig allein bzw. mit einem Teil der Familie weiterzumachen. Und sich auch weiterentwickeln können/dürfen/müssen.

Und Liebe, die kann einen jederzeit erwischen, genauso wie ein Auto oder sonsten.....

Man kann/sollte die, wenn auch wie in diesem Fall armselige Vergangenheit nicht einfach wegwerfen (ich bin dann mal weg).